In de hectiek die de horeca soms met zich meebrengt, draait alles om efficiëntie en klanttevredenheid. Of je nu een gezellig restaurant, een bruisend café of een chique bistro runt, een goed reservatiesysteem kan echt het verschil maken. In deze blogpost gaan we kijken hoe moderne reservatiesystemen jouw horecazaak kunnen transformeren. Van het soepel laten verlopen van reserveringen tot het blij maken van je gasten, we laten zien waarom steeds meer horecazaken voor deze slimme technologie kiezen. Ontdek hoe jij ook kunt profiteren van een geavanceerd reservatiesysteem en je zaak naar een hoger niveau kunt tillen!
Gereserveerd
Bij Unipage geloven we in een krachtig reservatiesysteem dat voor elke horecazaak betaalbaar is. Heel wat zaken betalen zich nog steeds blauw aan dure softwarepakketten voor een minimaal aantal diensten. Ga dus zeker en vast niet zomaar voor de duurste optie omdat je denkt dat dit automatisch ook het beste systeem is. Je hebt bovendien weinig aan een complex systeem dat te ingewikkeld is om mee te werken.
Het voornaamste doel van een reservatiesysteem is om de werking van je zaak efficiënter te maken. Je wilt tijd winnen in plaats van verliezen. Daarom is het belangrijk dat je voor een systeem kiest met een eenvoudige lay-out en simpele werking. Overzicht en structuur van het systeem zijn dus cruciaal!
Daarnaast is het belangrijk dat je je reservaties op verschillende toestellen kan raadplegen. Dit is niet alleen voor jou als uitbater gemakkelijk maar ook voor de klant. Zo kan die zijn of haar reservatie op elk apparaat nakijken. Voor de werking van jouw zaak is het handig om op elk moment jouw tafelplan en reservaties te kunnen bekijken op elk toestel. Op die manier krijg ook steeds meteen een melding van een nieuwe reservatie en kan je meteen actie ondernemen.
Je kan je reservatiesysteem ook steeds uitbreiden met extra functies. Zo kan je je klanten de keuze geven om hun maaltijd af te halen in het restaurant of kan je zelf cadeaubonnen aanbieden via het reservatiesysteem. Door deze extra’s aan te bieden aan je klanten zorg je voor een nog betere beleving en service.
Met een goed reservatiesysteem is het een stuk eenvoudiger om alle reservaties te beheren. Zo krijgen al je klanten een bevestigingsmail waarin ze nog eens bondig alle informatie krijgen. Aan de hand van deze bevestigingsmail kunnen klanten zelf hun reservatie aanpassen of verwijderen. Een geautomatiseerd proces dat ervoor zorgt dat jij niet langer elke reservering manueel moet beheren. Door de bevestigingsmail of herinnering zorg je er bovendien voor dat het aantal lege plekken zo beperkt mogelijk blijft. Mensen zullen hun reservatie niet meer kunnen vergeten.
In een reservatiesysteem kan je ook meteen een optie om vooraf te betalen voorzien. Interessant voor als je ook take-away aanbiedt. Zo kan jij je volledig focussen op het voorbereiden van de bestelling en hoeft de klant deze enkel nog af te halen.
Lees hier extra tips over hoe je meer reservaties kan binnenhalen!
Het opzetten en implementeren van een reservatiesysteem voor jouw horecazaak is heel eenvoudig. In slechts enkele stappen voeg je met gemak een widget toe aan je website waarmee klanten hun reservatie kunnen maken. Jouw systeem kan vandaag nog op punt staan! Interesse in een reservatiesysteem voor jouw zaak? Contacteer ons voor een vrijblijvende offerte.
Bij heel wat reservatiesystemen kun je een volledig overzicht van jouw zaak integreren. Zo kunnen klanten kiezen in welk deel van een restaurant ze graag willen zitten. Stel dat jouw horecazaak meerdere verdiepen heeft kan je deze opdeling doortrekken in het reservatiesysteem. Of je kunt klanten laten kiezen of ze liever binnen dan wel buiten zitten bij goed weer.
Je merkt dat de mogelijkheden van een reservatiesysteem eindeloos zijn. Wil je graag meer informatie of heb je interesse in wat Unipage voor jou kan betekenen? Vraag vandaag nog een demo aan:
Wij contacteren u binnen de 24u voor een demo