Tips voor het starten van een webshop voor je horecazaak

Bij het starten van een webshop voor je horecazaak zijn vindbaarheid in Google, duidelijke productpresentatie, diverse betalingsmogelijkheden, goede online support en snelle laadtijden essentieel. Unipage biedt een complete oplossing voor een sterke online aanwezigheid.

Een webshop starten in de horeca is niet evident. Er lijkt veel bij te komen kijken. Naast rechtstreekse communicatie via mailing en sociale media moet je er ook voor zorgen dat je webshop op andere manieren gevonden wordt. Wij hebben alvast de belangrijkste punten opgesomd als je met jouw zaak online broodjes en frietjes wilt verkopen.

1. Zorg dat mensen jouw webshop vinden in Google

Als ze je webshop niet vinden, kunnen ze ook niets kopen. Vindbaarheid in Google is dus cruciaal. Door SEO- zoekwoorden (search engine optimization, zoekmachine optimalisatie) in je producttitels en beschrijvingen op te nemen, zal je website hoger scoren in de resultaten van Google. Dit wil zeggen meer website bezoekers en dus meer klanten en meer omzet. De webshop module van Unipage is op zijn beurt compleet geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals Google.

2. Zorg dat je producten duidelijk vindbaar zijn in je webshop

Het is belangrijk dat jouw webshop uniformiteit, structuur en gebruiksvriendelijkheid uitstraalt. Je moet producten makkelijk kunnen toevoegen, sorteren, bundelen, categoriseren, afprijzen en verkopen. Verder moet je ook stilstaan bij het navigatiegedrag van een potentïele klant. Een webshop moet in zo weinig mogelijk kliks de bezoeker naar zijn doel brengen, namelijk het aankopen van jouw producten.

3. Geef voldoende betalingsmogelijkheden in je webshop

Onderzoek toont aan dat een groot gedeelte van consumenten afhaakt op het moment wanneer er enkel creditcardgegevens gevraagd worden. Net zoals op jouw fysieke locatie(s) is het van belang om ook online meerdere betalingsopties te voorzien. Zo kan de consument naar gelang zijn eigen keuze de bestelling afronden. Door te kiezen voor Unipage zorg je voor tal van beschikbare betaalopties dankzij onze samenwerking met Mollie. Klanten kunnen betalen met Payconiq, Bancontact app of Apple Pay.

4. Een uitstekende online support is een must

Jouw klanten moeten het gevoel hebben dat ze voor, tijdens en na hun aankoop altijd in communicatie kunnen staan met de support van de webshop. Horeca is nu eenmaal een hospitaliteitsbusiness. Unipage heeft een CRM-systeem (Customer Relationship Management systeem) dat je toelaat je klantenrelatie met open communicatie en correcte probleemoplossing aan te pakken. Hierdoor creëer je vertrouwen en bijgevolg recurrente klanten.

5. Vermijd lange laadtijden

Bij Unipage voorzien wij onze klanten van een pragmatisch, slim en vooral snel bestelsysteem om zo geen inkomsten te laten liggen. Een trage webshop is namelijk enorm frustrerend voor klanten. Hierbij is de kans groot dat ze hun bezoek afbreken. Recente studies hebben aangetoond dat snelle webshops een hogere conversiegraad hebben. Dat wil zeggen het percentage aan mensen die de webshop bezoekt in vergelijking met wie effectief iets aankoopt. Zelfs een verschil van 1 seconde kan een grote impact hebben op de omzet van je online horecazaak.

Kortom, bij het starten van een webshop voor je horecazaak zijn er enkele essentiële aspecten om rekening mee te houden die niet altijd evident zijn zonder IT-kennis. Unipage zorgt voor een sterke online aanwezigheid door middel van SEO-optimalisatie en gebruiksvriendelijke productpresentatie. Met onze online bestelsysteem bieden we diverse betalingsmogelijkheden aan die tevens uitstekende klantenservice toelaat. Het vermijden van lange laadtijden is cruciaal om het aantal conversies te verhogen. Met deze richtlijnen en met behulp van tools zoals Unipage, kun je jouw online horecazaak succesvol lanceren en laten groeien.

Vraag een demo aan

Wij contacteren u binnen de 24u voor een demo

Welk type zaak heeft u?